komunikacja w zespole

Szkolenie z komunikacji, czyli jak się dogadywać.

Szkolenie z komunikacji to bardzo szerokie pojęcie. Zawiera trening asertywności i motywację do uczciwego dialogu. Poniżej przybliżam, co przez to rozumiemy i jak można tę wiedzę wykorzystać dla lepszego współdziałania i rozwoju firmy.

Sprawdź aktualne informacje na temat tego szkolenia na nowej stronie: adamzajchowski.pl

Komunikacja tam, gdzie pracują ludzie.

komunikacja w zespoleCzęsto brak komunikacji odpowiada za niskie wyniki firmy,
szczególnie w działach sprzedaży ale też w firmach usługowych i produkcyjnych na poziomie podstawowym. Zdarza się czasem, że klient ma określony pomysł na szkolenie dla swojego zespołu (np. chce usprawnić system pakowania przesyłek). Chce wprowadzić (w formie szkolenia) szybszy i bezpieczniejszy system, bo są problemy z aktualnym. 
Po sprawdzeniu oczekiwań szkoleniowych i analizie sytuacji, okazuje się, że to nie system pakowania zawodzi. Okazuje się, że problem jest w komunikacji pomiędzy działami uczestniczącymi w pakowaniu i załadunku. Zabrakło odpowiednich procedur, określonych warunków współpracy między poszczególnymi działami firmy i ich kierownikami. Pracownicy nie mieli określonej jasno odpowiedzialności i nie współpracowali ze sobą przy rozwiązywaniu problemów. Szkolenie z procesu komunikacji w tym wypadku umożliwi pracownikom skuteczne „dogadanie się”.  

ZADAJ PYTANIE O SZKOLENIE – ZAREZERWUJ TERMIN

Komunikacja opiera się na kilku najważniejszych zasadach:

  • jest obustronna (tym różni się od komunikatu)
  • wymaga słuchania
  • wymaga zrozumienia
  • opiera się na szacunku do drugiej osoby, niezależnie od zajmowanego stanowiska 

Korzyści szkolenia:
Poznanie i praktyczne przećwiczenie tych technik pozwala „czytać między wierszami” i czasem dowiedzieć się więcej, niż rozmówca chce nam powiedzieć
Asertywność to umiejętność, która pozwala, między innymi, na wyraźne komunikowanie swoich postaw i oczekiwań. Dzięki temu łatwiej uniknie się nieporozumień, co ułatwia dobrą pracę w zespole i z klientami
Wzajemne zrozumienie jest podstawą do osiągnięcia wspólnego stanowiska. Zrozum innych i bądź zrozumianym.

Co może Ciebie zainteresować w tym temacie? Nie wiesz dopóki nie sprawdzisz. Pisz do nas.

mobbing w pracy

Mobbing w firmie jest problemem, który może się pojawić niezależnie od starań zarządu przedsiębiorstwa. Ważne […]

sesje rozwojowe coaching

Sesje Rozwojowe coaching – tylko dla odważnych Wszystko zaczyna się w Twojej głowie. Przeżyte doświadczenia, […]

obsługa pacjenta

Profesjonalny w tym kontekście oznacza – kompetentny, pomocny, uprzejmy w pracy, ale i asertywny, odporny […]

negocjacje w biznesie

Szkolenie negocjacje w biznesie to gwarancja rozwoju podstawowej umiejętności rozmowy z klientami, partnerami i podwykonawcami. […]