mobbing w pracy

Mobbing może się przydarzyć w każdej firmie i na różnych szczeblach, odpowiedzialność karną ponosi pracodawca

Mobbing w firmie jest problemem, który może się pojawić niezależnie od starań zarządu przedsiębiorstwa.

Ważne jest, jak sobie z nim radzić. „Zamiatanie problemu pod dywan” może doprowadzić do eskalacji i dużo poważniejszych sytuacji, czy konfliktów w pracy.

Mobbing jest nie jest zjawiskiem nowym. W Polsce stosunkowo od niedawna pojawiło się to słowo określające nękanie, prześladowanie pracownika lub współpracownika w miejscu pracy. Pracodawcy widzą coraz większą konieczność przygotowania się i chronienia pracowników przed tym zjawiskiem. Jednym z proponowanych sposobów  jest przeprowadzenie szkolenia, na którym wszyscy pracownicy dowiedzą się, co to jest mobbing i jak można się przed nim chronić.

ZADAJ PYTANIE O SZKOLENIE – ZAREZERWUJ TERMIN

Szkolenia z tego tematu może prowadzić prawnik, który szczegółowo przedstawia aktualne przepisy i wskazuje na konkretne paragrafy, które mogą grozić pracodawcy z tytułu odpowiedzialności karnej. Zwykle takie szkolenie trwa ok 2 godz. i jest adresowane do kadry managerów, kierowników, koordynatorów i innych osób, które kierują zespołami.

Mobbing w firmie może być też przedstawiany na szkoleniu psychologicznym „Jak radzić sobie z zachowaniami, które noszą znamiona mobbingu”. Jest połączone z warsztatami, na których analizuje się różne sytuacje i ćwiczy zachowania asertywne. Przykładamy dużą uwagę do tego, żeby scalić zespół, bo „mobber” (prześladowca) często wybiera „ofiarę” spośród tych mniej zintegrowanych z zespołem pracowników. Szkolenie z psychologicznych aspektów prześladowania w miejscu pracy może trwać 1 lub 2 dni, w zależności od potrzeb klienta, budżetu i czasu.

Korzyści ze szkolenia:
– świadomi pracownicy
– wysyłanie sygnału potencjalnym mobberom o tym, że zespół jest przeszkolony i przez to bardziej chroniony
– pozytywna ocena pracodawcy, który  (nawet w minimalnym zakresie), stara się zapobiegać tego typu trudnym sytuacjom
– integracja i większe „zgranie” zespołu, co jest dodatkowym atutem do uczestnictwa w szkoleniu

Myślisz, że problem nie dotyczy Twojej firmy? A co, jeżeli jesteś w błędzie?

Skorzystaj z promocyjnej oferty na szkolenie

strategie kryzysowe

Dobra strategia rozwoju firmy, pozwala osiągać więcej i szybciej oszczędzając zasoby czasu, materiału i współpracowników. W […]

tajemniczy klient

Tajemniczy klient (z języka angielskiego, „mystery shopper”) jest jedną z coraz bardziej popularnych metod sprawdzenia jakości […]

telemarketing

Telemarketing jest obowiązkowym kanałem sprzedaży dla wielu firm mających do zaoferowania usługi lub produkty. Telemarketing […]

mobbing w pracy

Mobbing w firmie jest problemem, który może się pojawić niezależnie od starań zarządu przedsiębiorstwa. Ważne […]