obsługa pacjenta

profesjonalna obsługa pacjenta - szkolenie podnoszące jakość opieki zdrowotnej

1

Zapraszamy na szkolenia dla pracowników z obsługi pacjenta,

w tym także „trudnego pacjenta”.

W ostatnim czasie, bardziej niż dotychczas, społeczeństwo jest niezadowolone z opieki medycznej. Chodzi tu  głównie o dostępność do usług i obsługę przychodni/szpitali. Pacjent nie ma możliwości zweryfikowania wiedzy lekarza, bo nie studiował 6 lat, ani nie robił specjalizacji, o stażu i doświadczeniu nie wspomnę. Czasy są takie, że każdy pacjent ma możliwość wystawienia w internecie, na znanym lekarzu lub podobnym portalu, oceny przychodni i lekarza. Czym się kieruje? W dużej mierze swoimi subiektywnymi odczuciami sympatii i bycia traktowanym z szacunkiem. Nasze szkolenia mają zadanie zwiększyć satysfakcję pacjentów w obszarach komunikacji z personelem placówki, podnosić jakość świadczonych usług i dodatkowo budować przewagę konkurencyjną.

Szkolenia dedykujemy całym zespołom przychodni, lekarzom, pielęgniarkom, położnym i pracownikom rejestracji medycznej.

opieka zdrowotna kowale biznesu

 

CELE SZKOLENIA:

  1. Podnieść zadowolenie pacjentów (także tzw. trudnych pacjentów)
  2. Zwiększyć liczbę pacjentów dzięki poleceniom i lepszej obsłudze
  3. Zmotywować i uświadomić zbieżność celów firmy i pracowników
  4. Zmniejszyć rotację wśród pracowników (lekarzy, pielęgniarek, rejestratorek)
  5. Scalić zespół i usprawnić wewnętrzną komunikację
  6. Podnieść świadomość zespołu, co powoduje uelastycznienie i otwarcie na (nieuchronne) zmiany
  7. Zapobiec wypaleniu zawodowemu i wskazać na techniki rozładowania stresu
  8. Pomóc w opracowaniu wspólnych zasad, które mają ułatwić i usprawnić pracę całego zespołu
  9. Zwiększyć konkurencyjność firmy

 Przeszkolony personel w przychodni jest nastawiony na dobrą komunikację zarówno z pacjentem jak i ze współpracownikami. Konflikty, niedopowiedzenia i niechęć są bardzo silnymi demotywatorami w pracy. Szkolenia mają zadanie zmienić nastawienie pracowników na bardziej otwarte. Opanowanie technik komunikacji, aktywnego słuchania, radzenia sobie z trudnym pacjentem, ułatwia pracę i zmniejsza stres pracowników.

                   W czasach wzmożonej konkurencji, zbliżonych usług i cen, serwis odgrywa największą rolę. Tak twierdzi 68% klientów*. Zwiększanie zadowolenia klienta z obsługi, pozwala na stabilny rozwój firmy.

                   Proces rozwijania kompetencji pracowników mających bezpośredni kontakt z klientem jest długi i wymaga zaangażowania zarówno pracodawcy, jak i pracowników. Poziom wiedzy i naturalnych umiejętności u pracowników jest różny i dlatego ważne jest wprowadzanie standardów pracy i tzw. dobrych praktyk, które są wypracowywane grupowo w trakcie warsztatów.

Szkolenia mogą być dopasowane do konkretnej placówki medycznej (grupa do 18 osób w cenie 1900 zł  brutto) lub można delegować poszczególnych pracowników na szkolenie otwarte. W drugim wariancie tematem szkolenia jest: „Profesjonalna obsługa w przychodni ze szczególnym uwzględnieniem tzw. trudnego pacjenta”, koszt jednej osoby to kwota 300 zł brutto. Oferta specjalna – rabat 10% dla zrzeszonych w Pomorskim Związku Pracodawców Ochrony Zdrowia (PZPOZ).

Zajęcia odbywają się w małych grupach od 8 (minimalna liczba uczestników) do 14 osób, w godzinach 8:30 – 16:00. Najbliższe szkolenie otwarte: Gdańsk – 13 listopada 2018 w godzinach 8:30 – 16:00. Miejsce – Malczewskiego 51, w budynku Małej Kliniki.

Osoby zainteresowane prosimy o kontakt w celu uzyskania szczegółów oferty. Konieczna rezerwacja, ilość miejsc ograniczona.

Szkolenie opiera się na 3 filarach:geriatria obsługa pacjenta

  • wiedzy (co to jest profesjonalna obsługa i z jakich elementów się składa)
  • umiejętności (ćwiczenia konkretnych zachowań i kontroli emocji)
  • motywacji (chęci do rozwoju pracownika i identyfikowanie się z celami firmy)

Wszystkie miasta i miejscowości dysponują budżetem w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Warto zapytać w swoim urzędzie pracy, bo są duże możliwości ubiegania się o środki z pomocy de minimis do 80% kosztów.

Szkolenia zamknięte, komercyjne (bez dofinansowania) są dopasowane do oczekiwań zarządu konkretnej placówki medycznej. Zakres szkolenia może obejmować przykładowe tematy:

„PROFESJONALNA OBSŁUGA PACJENTA I BUDOWANIE DOBREJ MARKI”

„PRZECIWDZIAŁANIE WYPALENIU ZAWODOWEMU I ROZŁADOWANIE STRESU”

„ SKUTECZNA KOMUNIKACJA WEWNĄTRZZESPOŁOWA”

„PROFESJONALNA OBSŁUGA PACJENTA I REKOMENDOWANIE USŁUG KOMERCYJNYCH”

ZADAJ PYTANIE O SZKOLENIE – ZAREZERWUJ TERMIN

Poszczególne moduły szkoleniowe ich zakres i forma jest uzgadniana z klientem i dopasowywana do konkretnych oczekiwań. Standardowo proponujemy cykl 3 szkoleń jednodniowych w odstępach od 6 do 18 m-cy. Po ukończeniu cyklu szkoleń z zakresu profesjonalnej obsługi pacjenta, personel radzi sobie bardzo dobrze w sytuacjach trudnych i samodzielnie jest w stanie rozwijać swoje kompetencje. Zadowolenie pacjentów przekłada się na długofalowy i stabilny wzrost pacjentów.

Podstawowe zagadnienia:

  • co to jest dobra obsługa i jakie zasady nią kierują,
  • jakie są techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej,tabletki kowale biznesu
  • jak poradzić sobie z trudnym pacjentem,
  • jak sprawić, żeby pacjent był zadowolony i polecał firmę,
  • w jaki sposób dostrzegać obszary do poprawy komunikacji i jak podnosić jakość wykonywanej pracy.

PRZYKŁADOWY PLAN SZKOLENIA

  1. Uczestnik w roli pacjenta – czego oczekujemy od innych, zamiana ról, zmiana perspektywy
  2. Budowa marki w kontekście profesjonalnej obsługo pacjenta
  3. Komunikacja z pacjentem
    • narzędzia komunikacyjne
    • aktywne słuchanie
    • mowa ciała
  4. Różne taktyki komunikacji z trudnym pacjentem
  5. Analiza standardów pracy i dobre praktyki w obsłudze pacjenta
  6. Trudne sytuacje i najlepsze scenariusze rozmowykowale biznesu opieka zdrowotna

Wykorzystywane metody:

  • dyskusja moderowana
  • mini wykład
  • ćwiczenia grupowe
  • praca indywidualna
  • analiza przypadku
  • warsztaty
  • odgrywanie ról

symulacje scenek, z uwzględnieniem zdobytej wiedzy teoretycznej.
stosowanie arkuszy obserwacyjnych, zastosowanie „klatki stop” jako narzędzia pomocnego w analizie zachowań.

ZADAJ PYTANIE O SZKOLENIE – ZAREZERWUJ TERMIN

Trener prowadzący:
Adam Zajchowski

*badanie z 2009 The Cost of Poor Customer Service: The Economic Impact of the Customer Experience and Engagement in 16 Key Economies

obsługa i sprzedaż w piekarni/cukierni

Obsługa w piekarni cukierni może zachęcać do zakupów lub skutecznie zniechęcać. „Wybór należy do Ciebie.” […]

Telemarketing

Telemarketing jest obowiązkowym kanałem sprzedaży dla wielu firm mających do zaoferowania usługi lub produkty. Telemarketing […]

bezpieczeństwo danych w sieci

Bezpieczeństwo danych w sieci i zapobieganie cyberatakom staje się coraz bardziej konieczne w biznesie. Oferta, […]

strategie marketingowe

Strategie marketingowe czyli planowanie strategiczne i kluczowe taktyki marketingowe Kowale Biznesu oferują specjalistyczne szkolenia dla […]