tworzenie wizerunku dobrego pracodawcy

Employer brand, czyli dobrze postrzegany pracodawca

Tworzenie wizerunku dobrego pracodawcy jeszcze nigdy nie było tak pożądane jak dzisiaj.

W czasach rynku tzw. pracownika obserwujemy dużą rotację. Dzisiaj pracodawca zabiega o pracowników, zwłaszcza dotyczy to specjalistów, pracowników kreatywnych i zarządzających. Zaangażowanie i lojalność zdobywa się długo, a stracić można w jeden dzień, po np. podjęciu impulsywnej, nieprzemyślanej decyzji. Konkurencja chętnie przyjmie pracownika z tzw. know how. Dlatego tworzymy spójną strategię budowy wizerunku dobrego pracodawcy, żeby możliwie zagwarantować obsadę stanowisk i wysoką wydajność zespołu.

Jak zrobić, żeby pracownicy chcieli pracować w naszej firmie i nie szukali innej?

tworzenie wizerunku dobrego pracodawcy

Czynników budowy EB jest dużo, wymieniam kilka najbardziej istotnych.

Wydać pieniądze jest łatwo, my wiemy jak zrobić to mądrze.

Najważniejszy jest szacunek!

To w jaki sposób traktujemy współpracowników ma kolosalne znaczenie, często dużo większe niż zarobki. Szacunek okazuje się od momentu rozpoczęcia rekrutacji, poprzez wdrożenie pracownika, jasne określenie pola odpowiedzialności i zasad premiowania. Tzw. employer branding (EB) jest budowany także poprzez sposób kończenia współpracy, bo nigdy nie wiemy kiedy ścieżki się skrzyżują.

Wszelkie dodatki fundowane przez pracodawcę (EVP, czyli employer value proposition) podnoszą atrakcyjność miejsca pracy w oczach pracowników i kandydatów. Część ma charakter racjonalny (zarobki, stanowisko, szkolenia i rozwój), część emocjonalny (prestiż, wartość dodana, poczucie bliskości i wzajemny szacunek).

Coraz większe znaczenie ma to jak mówią o firmie byli pracownicy. Portale z opiniami (np. gowork.pl) i media społecznościowe, mogą zniechęcić część kandydatów zanim wyślą swoje CV.

Proponujemy budowę EB poprzez ustalenie strategii na poszczególnych etapach:

  • Rekrutacja
  • Wdrożenie pracownika
  • Strategia retencyjna
  • Pakiet korzyści dla pracownika (EVP)
  • Misja i wizja w praktyce pracodawcy
  • inne, w zależności od specyfiki branży i oczekiwań klienta

Nasza oferta składa się z 2 części:

  1. Część koncepcyjna, która zawiera:
  • przygotowanie konkretnych działań na każdym etapie budowy wizerunku pracodawcy
  • analizę aktualnej sytuacji klienta w oparciu o badania i narzędzia
  • Wskażemy mocne strony i obszary do poprawy, w tym tematy pilne
  • Bazujemy na faktach i podlegamy ocenie obiektywnej – rynkowej, czyli zwrotu z inwestycji

2. Część wdrożeniowa

  • po akceptacji warunków współpracy przedstawiamy wybrane pakiety działań w konkretnych obszarach
  • każdorazowo klient akceptuje (bądź nie) koszty i propozycje
  • współpraca najczęściej jest na styku – dział HR – zarząd – dział PR

Nie masz działu specjalistów do budowania wizerunku pracodawcy? Nie szkodzi, nie potrzebujesz etatów, do sprawnej strategii.

Skontaktuj się z nami, to nic nie kosztuje

Czy chcesz poznać opinię na temat Twojej firmy wydaną przez niezależnych ekspertów? Dobrze trafiłaś/eś.

radzenie sobie ze stresem

Radzenie sobie ze stresem z wykorzystaniem metody Mindfulness (warsztat, trening) W świecie pełnym zmian, chaosu […]

tajemniczy klient

Tajemniczy klient (z języka angielskiego, „mystery shopper”) jest jedną z coraz bardziej popularnych metod sprawdzenia jakości […]

profesjonalna obsługa klienta

Profesjonalna obsługa klienta jest wyznacznikiem szacunku firmy dla klienta. 68% respondentów badanych w 2009 roku* […]

negocjacje w biznesie

Szkolenie negocjacje w biznesie to gwarancja rozwoju podstawowej umiejętności rozmowy z klientami, partnerami i podwykonawcami. […]